Nawet dla najbardziej uważnych i dbających o pojazdy kierowców zdanie samochodu po leasingu może być powodem dużego stresu. Tym bardziej że niektóre uszkodzenia, nawet najdrobniejsze, mogą być zaliczone przez leasingodawcę za uszkodzenia ponadnormatywne, a te mogą wiązać się z konsekwencjami finansowymi. Warto więc wiedzieć, jak przygotować auto do zdania po okresie leasingu, aby zaoszczędzić?
Czym są poleasingowe uszkodzenia ponadnormatywne?
Uszkodzenia ponadnormatywne to uszkodzenia eksploatacyjne pojazdu powstałe z winy użytkownika podczas leasingu i wykraczające poza standardy określone w Przewodniku Zwrotu Pojazdu PZWLP. Najczęściej są to wszystkie szkody komunikacyjne i parkingowe, a także zarysowania, wgniecenia oraz wszelkiego rodzaju pęknięcia i ubytki materiału. Dotyczą elementów karoserii, jak i wnętrza samochodu. Szpecą one oraz obniżają walory estetyczne pojazdu i jego wartość. Z tego też względu firmy leasingowe podczas zwrotu pojazdu po leasingu poddają go dokładnym oględzinom i precyzyjnie katalogują oraz wyceniają wszystkie szkody ponadnormatywne. Kosztami napraw obciążają dotychczasowego użytkownika samochodu, bez względu czy jest to osoba prywatna, czy firma, która zarządza dużą flotą.
Jak postępować przed zwrotem pojazdu po leasingu?
Najlepszym sposobem zabezpieczenia się przed ewentualnymi problemami jest przygotowanie pojazdu w specjalistycznym serwisie samochodowym. Dobrym przykładem ekspertów specjalizujących się przygotowaniem aut do zdania po leasingu jest sieć warsztatów blacharsko-lakierniczych S-Plus, które dokonują kompleksowych przeglądów i podejmują się likwidacji większości uszkodzeń ponadnormatywnych. Ich doświadczeni fachowcy przeprowadzają punktowe i bezinwazyjne naprawy w technologii SMART, które pozwalają obniżyć koszt napraw do poziomu korzystniejszego niż kary za te uszkodzenia. Ponadto wykonują naprawy lakiernicze SPOT, wyciąganie wgnieceń metodą PDR, usuwają z nadwozia rysy i otarcia oraz wykonują polerowanie powłoki lakierniczej. W razie potrzeby mogą także pozbyć się z powierzchni nadwozia nalepek brandingowych. Kolejną usługą może być naprawa uszkodzonej tapicerki i usunięcie śladów po wypalonych papierosami dziurach. Dodatkowo S-Plus doradzi, na co zwrócić uwagę i jak postępować przy przekazaniu pojazdu do leasingodawcy.