Nauka, Edukacja, Prawo

Jak znaleźć dobrego adwokata?

Jak znaleźć dobrego adwokata?

Z usług profesjonalnego adwokata korzystają zarówno osoby prywatne, jak również przedsiębiorstwa. Wybór kancelarii adwokackiej nie jest łatwym zadaniem, głównie z uwagi na bardzo dużą konkurencję, jak również specyfikację samej branży. Na pewno warto zwracać uwagę na doświadczenie adwokata, ilość spraw, którą prowadzi, a także na opinie na jego temat. Decyzji o powierzeniu swoich spraw specjaliście nie powinniśmy podejmować pod wpływem emocji czy chwili. (więcej…)
przeczytaj całość
Dlaczego warto studiować pedagogikę resocjalizacyjną?

Dlaczego warto studiować pedagogikę resocjalizacyjną?

Pedagogika resocjalizacyjna to studia pozwalające na zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej niezbędnej do pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie. Po ich ukończeniu absolwent potrafi zauważać wczesne symptomy zaburzeń rozwoju społecznego i interpersonalnego. Z jakiego powodu kształcenie w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej jest wartościowe? (więcej…)
przeczytaj całość
Integracja zespołu – czy warto inwestować w team building?

Integracja zespołu – czy warto inwestować w team building?

W dzisiejszych czasach pracownicy coraz więcej godzin spędzają w pracy, a wiele osób w ramach wykonywanych obowiązków musi współpracować z członkami swojego zespołu lub z osobami pracującymi w innych działach. Taka współpraca wymaga odpowiednich umiejętności interpersonalnych oraz nawiązania konstruktywnych relacji z pozostałymi pracownikami. Świetnym sposobem na zbudowanie zgranego zespołu będą gry i zabawy integracyjne. A dlaczego warto inwestować w team building? Integracja zespołu - podstawowe zalety Niektórzy myślą, że organizowanie zajęć lub wyjazdów integracyjnych dla pracowników to strata czasu i niepotrzebne zamieszanie. Jednak umiejętnie zaprojektowane i przeprowadzone gry oraz aktywności dla poszczególnych zespołów pracowniczych, mogą w krótkim czasie przynieść widoczne…
przeczytaj całość
Lekcje do odrobienia…przed szkołą. Pediatra i ortopeda doradzają…

Lekcje do odrobienia…przed szkołą. Pediatra i ortopeda doradzają…

Powrót do szkoły po wakacjach może być stresujący zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców. Na co warto zwrócić uwagę podczas przygotowania swoich najmłodszych do powrotu do szkoły i tych, którzy idą do niej pierwszy raz? Zanim dziecko wyruszy samodzielnie zdobywać wiedzę, rodzice powinni zaopatrzyć pociechę we wszystkie niezbędne rzeczy, a także spojrzeć na ich rozwój kompleksowo. (więcej…)
przeczytaj całość
Edukacja przyszłości – model trzech języków: polski – angielski – chiński

Edukacja przyszłości – model trzech języków: polski – angielski – chiński

Ponad 1,3 miliarda osób mówi po chińsku, a Chiny stają się potęgą, z którą zagraniczne firmy robią biznes. Dlatego w Polsce coraz więcej osób uczy się języka chińskiego, a placówki edukacyjne już oferują trójjęzyczny model nauczania dzieci - w języku polskim, angielskim i chińskim. Warto postawić na trójjęzyczność, gdyż według badań taki rodzaj edukacji daje dziecku ogromne korzyści, jeśli chodzi o jego rozwój intelektualny, poznawczy i społeczny. (więcej…)
przeczytaj całość
Słabe czytanie słono kosztuje

Słabe czytanie słono kosztuje

Brak wypracowanej na początku edukacji umiejętności czytania wśród dzieci wyrządza szkodę całemu społeczeństwu i ma swoją cenę. Tak wynika z badań, jakie na przestrzeni lat przeprowadził brytyjski oddział Fundacji KPMG. W ramach projektu „Every Child a Reader” specjaliści obliczyli, że koszt jednego słabo czytającego dorosłego, to nawet 64 tys. funtów rocznie, wydane z budżetu państwa. Koszt całego rocznika uczniów, którzy nie umieją dobrze czytać i dorastają bez wzmacniania tej kompetencji? Nawet 2,5 miliarda funtów rocznie. Problem z niewystraczającą umiejętnością czytania dotyczy także polskich dzieci.    (więcej…)
przeczytaj całość
Czy edukacja bez technologii jest jeszcze możliwa?

Czy edukacja bez technologii jest jeszcze możliwa?

Należy przyznać, że wdrożenie edukacji w modelu zdalnym i hybrydowym nie powstało w wyniku szczegółowo przygotowanej długoletniej strategii – potrzeba nauczania poza murami szkół pojawiła się z pilnej konieczności kontynuowania nauki w obliczu rygorystycznych obostrzeń sanitarnych. W związku z powyższym zarówno uczniowie, jak i nauczyciele praktycznie z dnia na dzień musieli rozpocząć funkcjonowanie w nieznanym wcześniej modelu współpracy, traktując urządzenia technologiczne jako narzędzia do codziennej nauki. Niestety aż 85% pracowników oświaty nie miała żadnych doświadczeń z edukacją zdalną przed pandemią[1], wynika z badania „Edukacja zdalna w czasie pandemii”. Mimo to byli oni zobowiązani do realizowania programu nauczania w nieznanym wcześniej…
przeczytaj całość