Temat BHP jest bardzo ważny dla każdej firmy, niezależnie od tego, ilu zatrudnia pracowników. Bezpieczeństwo wszystkich zatrudnionych, a także higiena pracy to zagadnienia zawsze analizowane na wstępie, zanim kadra będzie zatrudniona. Dlatego wybierając zewnętrzną obsługę BHP, musimy zwrócić uwagę na doświadczenie i renomę takich specjalistów. Muszą mieć odpowiednie licencje i certyfikaty.
Czym charakteryzuje się dobry specjalista od BHP?
Jak wiadomo, każdy przedsiębiorca będzie mieć sporo dylematów dotyczących tego, w jaki sposób sobie zorganizować obsługę BHP. Można przecież zatrudnić kogoś na stałe, ale wtedy będzie się to wiązać z dodatkowymi funduszami. Dobrym rozwiązaniem będzie zewnętrzna obsługa BHP w Krakowie, czyli zyskujemy takiego specjalistę, ale na zasadach outsourcingu. Innymi słowy, będziemy korzystać z jego usług wtedy, kiedy będą one potrzebne. Wybór takiego specjalisty będzie jednak kwestią zasadniczą i trzeba tu skoncentrować się na kilku kwestiach.
Wykonawcy takich usług muszą mieć bardzo duże doświadczenie zawodowe. Renoma powinna być przez nas dokładnie skontrolowana poprzez sprawdzenie portfolio. Musimy dotrzeć do referencji, a także rekomendacji innych firm. Opinie innych klientów będą kluczowe. Poza tym powinniśmy się upewnić, że firma taka posiada wszystkie niezbędne certyfikaty i licencje. One potwierdzają dopiero kompetencje w zakresie BHP.
Sprawdźmy kwalifikację firmy i zakres usług
Przed wyborem takiej firmy powinniśmy sprawdzić na przykład, czy gwarantowana jest kompleksowa obsługa BHP. Wszystko także zależy od naszych indywidualnych potrzeb. Inne potrzeby będą mieć małe firmy, a inne duże, które stawiają na przykład na szkolenia SEP. Rodzaj usługi powinny być więc dobrany dokładnie do naszej branży. Bezwzględnie należy także wypytać o kwalifikacje i doświadczenie pracowników takich firm. To muszą być specjaliści, którzy potrafią po prostu rozmawiać z ludźmi. Powinni mieć indywidualne podejście, aby skutecznie prowadzić szkolenia i przekazywać wiedzę.