Smartfonizacja – zamawianie jedzenia w erze mobile

dziewczyna ze smartfonem

O tym, że Polacy są mobile nie trzeba nikogo przekonywać – ponad 80 proc. polskich internautów posiada smartfona.[1] Nie dziwi fakt, że coraz częściej sięgamy po smartfon, aby zamówić posiłek. Jak wynika z danych platformy PizzaPortal.pl, aż 46% zamawiających jedzenie zadeklarowało, że przynajmniej raz w ciągu ostatniego roku zamówiło danie online.

Przewaga aplikacji mobilnych

Aż 60 proc. zamówień internetowych jest składanych za pośrednictwem kanału mobilnego (zarówno poprzez aplikację, jak i przez stronę internetową), a 40 proc. – desktopowo.

Łatwo zauważyć przewagę platformy mobilnej nad komputerami czy laptopami. 47 proc. zamawiających jedzenie online przez smartfona robi to poprzez przeglądarkę, 33 proc. wskazało aplikację mobilną na telefony z systemem Android, zaś 20 proc. – aplikację na telefony z iOS. To oznacza, że 53 proc. ze wszystkich zamówień internetowych dokonywanych poprzez smartfona konsumenci składają przez dedykowane aplikacje mobilne.

 Korzystamy ze smartfonów chętniej, dłużej i częściej, bo te są coraz szybsze, lepsze i zapewniają nam więcej funkcji. Ma to ogromne znaczenie dla kształtowania się nowych nawyków zamawiających i ich oczekiwań – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl. – Zamawiający cenią sobie wygodę, którą daje im możliwość robienia zakupów za pośrednictwem aplikacji mobilnych czy mobilnych stron internetowych. Współczesne pokolenie head down rzadko rozstaje się ze smartfonem, a to oznacza, że mogą dokonać zamówienia wszędzie i niemal w każdym momencie – dodaje.

Ile w koszyku?

Autorzy raportu zbadali również średnią wartość zamówień dla użytkowników poszczególnych platform. Co ciekawe, największy średni koszyk generują właściciele iPhone’ów – 42, 7 zł. Jest on o 1,5 zł większy od koszyka właścicieli telefonów z Androidem.


[1] Dane z badania Kantar TNS za raportem Polska Jest Mobi 2018

By redakcja serwisu

Dodaj komentarz