Branża produktów przeznaczonych dla dzieci w różnym wieku to rynek chłonny. Zapotrzebowanie na zabawki, akcesoria dla niemowląt, meble i wózki dziecięce staje się coraz większe. Dzieci stały się konsumentami, do których zwracają się firmy w kampaniach marketingowych (reklamy telewizyjne, plakaty i widowiska). Zaopatrywanie sklepów w produkty stało się opłacalnym biznesem, pytanie jednak od czego zacząć i czy naprawdę warto?
Początki – pomysł i formalności
Jak każda inna forma działalności również hurtownia zabawkowa powinna zostać zarejestrowana w CEIDG, a w przypadku założenia spółki – w Krajowym Rejestrze Sądowym. W zależności od formy konieczny będzie określony kapitał początkowy, a w przypadku wyboru metody sprzedaży dropshoppingu dobrze przygotowana propozycja biznesowa.
Po dopełnieniu formalności przychodzi czas na realizację biznes planu, czyli założenie sklepu internetowego, wynajęcie magazynu lub zakup odpowiedniego miejsca do składowania towarów. Ważne będzie także przygotowanie propozycji współpracy z producentami i dystrybutorami zagranicznymi.
Asortyment – serce całego przedsięwzięcia
Kolejnym wyzwaniem staje się przygotowanie odpowiedniej oferty, aby następnie znaleźć klientów i wypromować działalność. Celem mogą być małe sklepy, sieci poszukujące konkretnych produktów, jak również indywidualni klienci pragnący zakupić większe ilości zabawek (np. stowarzyszenia, domy dziecka). Dzięki właściwemu wyborowi potencjalnych klientów hurtownia zabawek będzie w stanie zyskać przewagę na rynku. Ukierunkowane działania są znacznie bardziej opłacalne w perspektywie długofalowej.
Zapoznanie się z bieżącymi trendami na rynku pomaga w wyborze produktów, na które będzie zbyt. Zainteresowanie małych klientów to jeden z najważniejszych czynników przy konkurencyjnej branży. Mają wiedzę odnośnie upodobań i tego, co się sprzedaje, łatwiej zaopatruje się magazyn i projektuje strategie marketingowe.
Współpraca ze znanymi markami – droga do sukcesu
Znani producenci to partnerzy, którzy mają wyrobioną markę i opinię wśród konsumentów i świata biznesowego. Dzięki współpracy z nimi, hurtownia zabawkowa osiągnie odpowiedni start z pozycji przedsiębiorstwa rzetelnego i godnego zaufania. Pozwoli to także na lepszą promocję i warunki sprzedaży sklepom z zabawkami. Rozsądnie prowadzona współpraca przeradza się z czasem w dobrą opinię i solidną markę, która nie musi szukać klientów. Sami pojawiają się z propozycjami, co jest znakiem, że obrana droga jest skuteczna.
Należy dobrze przygotować się do oferty, ponieważ duże marki posiadają wielu chętnych do współpracy. Najlepiej zapoznać się z tym, co firma promuje, jej historią, wartościami i upewnić się, że będzie się w stanie przedstawić wartościową propozycję. Warto też sprawdzić, na jakie produkty występuje obecnie popyt.
Konkurencja – znajomość przeciwnika to klucz do zwycięstwa
Na rynku istnieje wiele firm oferujących dystrybucję i sprzedaż (zarówno w wariancie tradycyjnym, jak i elektronicznym). Atrakcyjna oferta sprawia, że bardziej wymagający konsumenci skupią się na niej, zamiast zadowalać się pierwszą dostępna w wynikach wyszukiwania. Dobrze przygotowana hurtownia zabawek powinna odznaczać się świadomością istnienia konkurencji oraz tego, jak ona funkcjonuje. Do kogo kieruje swoje produkty? Z kim nawiązuje współpracę? Jak się promuje? Do kogo kieruje przekaz reklamowy? Jak dba o swoich klientów?
Znajomość rozwiązań branżowych jest nieocenionym wsparciem w przypadku mniejszych firm. Biorąc przykład z tych, którzy na błędy mogą sobie pozwolić, łatwiej zapobiec biznesowym niepowodzeniom. Jednocześnie naśladowanie bez dopasowania do indywidualnej sytuacji na rynku, na którym sprzedaje hurtownia, to recepta na straty: finansowego, klientów i poważne kłopoty w wizerunku.