Jakie są typy (rodzaje) stron internetowych?

development

Tworząc stronę warto poznać jakie mamy możliwości jej budowy gdyż strona internetowa powinna być dopasowana przede wszystkim do celu jaki ma realizować i generować ruch. Istnieje kilka dróg i możliwości tworzenia stron w zależności od typu i charakteru branży w jakiej działamy. Przed podjęciem współpracy z agencją interaktywną warto zastanowić się nad tym jaki typ strony internetowej będzie nam potrzebny. W tym celu dobrze postawić kilka pytań już na starcie realizacji, które pozwolą sprecyzować nasze oczekiwania względem strony.

Kim jest użytkownik strony internetowej ?

Zwykle pierwszym pytaniem kierowanym przez agencję interaktywną do Klienta powinno być : do kogo kieruję ofertę ? Kim jest mój klient ? W jaki sposób chcę przekazać informację i czego oczekuję od strony internetowej. Warto ustalić swoje oczekiwania wcześniej lub wspólnie podczas prowadzenia rozmów lub warsztatów powinno zostać wypracowane odpowiednie spojrzenie na Twój biznes i przygotowany profil Klienta oraz grupa docelowa. Tylko na tej podstawie będzie można zaprojektować stronę internetową na potrzeby Twoje i Twoich odbiorców.

Projektowanie strony www, a grupa docelowa

Nawet najlepszy projekt graficzny i wersja mobilna dopasowana do każdego typu ekranu nie sprzeda usługi i produktu jeżeli strona internetowa nie będzie posiadała logicznej architektury, przemyślanej funkcjonalności oraz odpowiedniej komunikacji dopasowanej do Twojej grupy docelowej.

Przed przystąpieniem do projektowania strony zalecamy:

  1. ustalenie jak będziemy chcieli by wyglądała komunikacja z użytkownikiem,
  2. wybranie haseł i treści oraz ich formy,
  3. wybranie stylu zdjęć, grafik, które będą użyte w projekcie strony,
  4. zaprojektowanie logo oraz podstawowej identyfikacji marki / firmy,

Jakie wyróżniamy rodzaje stron www ?

Podstawowym podziałem dla stron jest grupowanie ich ze względu na funkcjonalność lub objętość tj: ilość podstron i stopień rozbudowy menu.

Strona onepage

To typ strony nie posiadające podstron w formie dedykowanych adresów URL np: domena.pl/uslugi/tworzenie-stron. Cała treść i zawartość zawiera się w obrębie jednego adresu domeny, a poszczególne pozycje menu głównego przenoszą / przewijany zostaje content / użytkownika do poszczególnych sekcji strony. Pod względem optymalizacji SEO oraz budowy widoczności strony, jest to nienajlepszy pomysł na realizację strony tego typu. Strony onepage głównie mogą mieć zastosowanie dla dedykowanych odbiorców – użytkowników mobilnych, gdzie przechodzenie pomiędzy podstronami może gorzej konwertować.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by w przyszłości rozbudować stronę o dodatkowe podstrony i zmienić jej formę na typ strony wizytówki lub firmowej.

Strona wizytówka

Czym jest strona wizytówka ? To prosta strona informacyjna, która zawiera podstawowe informacje o firmie, ofercie lub usługach bez zbyt dużej ilości informacji i stopniu złożoności menu. Strona tworzona aby uwiarygodnić firmę i zaufanie w biznesie.

Cechą wyróżniającą się dla stron wizytówek jest możliwość zróżnicowania w wykonaniu jej pod względem technicznym np: strona wizytówka może być bardzo prosta wręcz w typie minimal design lub interaktywna wzbogacona liczną ilością animacji i efektów by zrobić wrażenie na odbiorcy.

Strona firmowa

To strona reprezentująca Twój biznes online. Jej głównym zadaniem jest prezentacja oferty firmy w sposób dokładny i rzetelny. Możliwość poznania produktów i usług firmy to główny cel realizacji strony firmowej. Charakteryzuje się przemyślaną architekturą informacji, doskonałą użytecznością UX oraz idealnym wdrożeniem responsywności. Warto wyposażyć tego typu stronę w system CMS np: WordPress, który pozwoli na sprawne zarządzanie jej contentem (możliwość edycji treści, zmiany zdjęć, grafiki).

Co powinna zawierać strona internetowa ?

Strona internetowa niezależnie od typu i rodzaju powinna posiadać klasyczną budowę i układ / strukturę /.

Wyróżniamy następujące główne elementy strony:

  1. sekcja hero : to główna część strony widoczna przed przewinięciem. Znajduje się tutaj górna belka tj menu oraz sekcja baneru zwykle zawierająca hasło i CTA,
  2. sekcja contentu : np: kafle z najważniejszymi usługami lub opis firmy,
  3. sekcja social proof : zawierająca logotypy firm współpracujących, zwykle stosowana wymiennie z sekcją 2,
  4. sekcja contentu dodatkowego : tutaj zależnie od typu strony warto umieścić ostatnie aktualności, wpisy z bloga, referencje lub dodatkowe informacje o firmie
  5. stopka : kończąca stronę sekcja zawierająca opcjonalnie powtórzenie menu, dane kontaktowe, logotyp, dodatkowe istotne podstrony, które nie znalazły się w menu głównym jak np: regulamin, cennik, gwarancje, zamówienia, współpraca etc

Zobacz więcej informacji technicznych o tym co powinna zawierać strona internetowa

Cel strony internetowej ?

Odpowiednio dopasowana strona internetowa do Twojej grupy docelowej to lepsza konwersja, mniejszy współczynnik odrzuceń oraz budowa relacji z użytkownikiem, który znajduje na niej to czego szuka, a język przekazu jest dostosowany do jego preferencji.

Technicznie poprawna strona, poprawi doświadczenia użytkownika

Niezależnie od celu czy jest to cel informacyjny, sprzedażowy, marketingowy aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty powinniśmy w pierwszej kolejności zadbać o dopasowanie do właściwej grupy docelowej oraz zadbać o techniczne aspekty strony jak SEO, page speed i optymalizację techniczną. Istotną kwestią jest też wybór serwera dla strony internetowej.

Technologia wykonania strony www

Najlepszym wyborem silnika i systemu dla Twojej strony będzie jeden z popularnych obecnie systemów CMS WordPress. Daje nieograniczone możliwości edycji strony i jej rozbudowy, szeroką społeczność oraz środowisko developerów i programistów, którzy w razie przyszłej aktualizacji strony lub jej rozbudowy będą na wyciągnięcie ręki.

Strona na cms wordpress – wiele możliwości rozwoju

WordPress to wiele możliwość rozwoju strony nie tylko poprzez jej edycję i dodawanie nowych treści. To wiele możliwości technologicznego rozwoju poprzez liczne wtyczki i łatwość w ich implementacji, to też doskonałe narzędzie sprzedażowe jak np: dzięki wtyczce ecommerce można stronę rozszerzyć o dodatkowe moduły sprzedażowe i analityczne dla Twojej strony interneotwej.

By redakcja serwisu epbf.pl

Dodaj komentarz