Społeczeństwo, Polityka

Mieszkańcy chcą monitoringu miejskiego

Mieszkańcy chcą monitoringu miejskiego

W zeszłym roku systemy monitoringu miejskiego w największych aglomeracjach rejestrowały średnio 60 incydentów dziennie. Monitoring doceniają mieszkańcy, którzy chętnie wnioskują o kolejne punkty w ramach budżetów obywatelskich. Konstruując wniosek, należy przede wszystkim sprawdzić, czy proponowana lokalizacja wpisuje się w plan rozwoju systemu i czy spełnia wymogi techniczne. (więcej…)
przeczytaj całość
Atrakcyjni ludzie mają łatwiej? O tym, dlaczego chcemy być piękni

Atrakcyjni ludzie mają łatwiej? O tym, dlaczego chcemy być piękni

Atrakcyjność – z każdej strony słyszymy, jak należy wyglądać, by wpisać się w kanon piękna. Jednocześnie coraz więcej mówi się o samoakceptacji i ciałopozytywności. Łatwo się w tym pogubić. Chociaż pojęcie atrakcyjności może wydawać się ulotne, dla naukowców od dawna nie jest ono zagadką. W życiu kierują nami proste mechanizmy, które mają ułatwić nam przystosowanie do różnych jego warunków. Dlaczego więc tak zależy nam na byciu atrakcyjnym i czy warto być pięknym? (więcej…)
przeczytaj całość
W pandemii liczba połączeń na infolinie wzrosła aż o 80 proc. Pomóc mogą boty

W pandemii liczba połączeń na infolinie wzrosła aż o 80 proc. Pomóc mogą boty

Pod koniec pierwszego kwartału 2021 r. w Polsce było zarejestrowanych niemal 3 tys. call center - zarówno tych niezależnych, jak i spółek wewnętrznych, prowadzących działalność w ramach grup kapitałowych. Większość z nich to małe firmy, zatrudniające nie więcej niż 10 pracowników, świadczące usługi jako typowi podwykonawcy. Tak wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet. Przez ostatnie trzy lata średnio co roku z Krajowego Rejestru Sądowego wykreślano nie więcej niż 250, a rejestrowano nieco ponad 300 działalności call center. W sumie w ciągu minionych 10 lat przybyło ich aż 1000. Jednak wiele  nie prowadzi żadnej działalności - kluczowych firm z…
przeczytaj całość
Czego oczekują współczesne kobiety od brandów modowych?

Czego oczekują współczesne kobiety od brandów modowych?

Moda staje się niszą o coraz większym znaczeniu w krajowej gospodarce, choć nie tylko wskaźniki ekonomiczne dużo mówią o profilu współczesnej konsumentki. Właśnie preferencje Polek okazują się decydujące dla całej branży. Aby utrzymać status sektora o wyjątkowo dynamicznym potencjale, projektanci i projektantki uważnie wsłuchują się w głos swoich klientek. Co jest priorytetem w świecie fashion? (więcej…)
przeczytaj całość
Tatuaż na bliźnie – „wykorzystujemy sztukę”, by walczyć nie tylko z kompleksami

Tatuaż na bliźnie – „wykorzystujemy sztukę”, by walczyć nie tylko z kompleksami

Od 2013 roku Flávia Carvalho, brazylijska tatuatorka tworzy za darmo projekty tatuaży na bliznach kobiet, które doświadczyły przemocy seksualnej, domowej lub przeszły mastektomię. Zainicjowała projekt „A Pele da Flow” (ang. The Skin of the Flower), w ramach którego przy wykorzystaniu sztuki tatuażu zmienia widoczne szramy w kompozycje kwiatowe, tym samym dodając kobietom pewności siebie. W Polsce działa inicjatywa - „Take Care Ink Project”, która zrzesza artystów oferujących za symboliczną kwotę usługę „cover up”, dla osób borykających się z problemami samookaleczania, nerwicy czy depresji. Misją tatuatorów, którzy biorą udział w tych projektach jest nie tylko pomoc w pozbyciu się kompleksów i złych wspomnień, ale…
przeczytaj całość
Pandemia a nowe nawyki klientów

Pandemia a nowe nawyki klientów

W ciągu ostatnich lat coraz częściej okazywało się, że zdalny kontakt nie jest dla firm gorszym narzędziem do kształtowania relacji z klientem, ale może być nawet lepszym wariantem – atrakcyjniejszym kosztowo i pasującym do nawyków zmieniającego się społeczeństwa. W czasie pandemii do grona atutów dołączyło również bezpieczeństwo. Kto w ciągu minionego roku nie miał sprawnych kanałów zdalnych znikał ze swiadomości konsumenta w czasie lockdownu i może w przyszłości nie mieć szansy do tej świadomości w podobnym stopniu powrócić. (więcej…)
przeczytaj całość